September 24, 2011

Kau Sedih Ke?

Assalamualaikum.
  
          Sedih? Siapa yang tak pernah sedih? Aku? Ya, pernah. Kalau kamu tanya orang lain ape yang diorang akan buat kalau diorang sedih, mesti 70% akan jawab menangis...ya,aku tahu kadang2 menangis
sedikit sebanyak dapat melepaskan rasa sedih yang terbuku dalam dada (kenapa ayat aku macam ni) .
                                         ************************************
MENANGISLAH JIKA ITU YANG TERBAIK <------ aku selalu dengar kata2 macam ni.
Memang aku tak nafikan....aku pun menangis kalau aku sedih. Tapi....kalau dah menangis sampai mata
jadi bengkak dan merah , air mata tak berhenti selama 3 hari 2 malam, tu dah parah kamu tau tak??
ada perkara lain yang boleh kamu lakukan kalau tengah sedih..simpan air mata kamu !

1. SOLAT    Yes..dah solat? dah? Alhamdulillah... selalunye kalau ade kawan2 yang sedih, antara dialog yang korang akan dengar ialah....
   "Aku sedih giler ni , nak nangis sampai bulan depan."
   "Jangan kacau aku , aku nak pegi jauh dari sini supaya dapat kurangkan kesedihan aku"
   "Weh,ape lagu yang best untuk orang tengah sedih macam aku ni??"
dan mungkin kamu pernah dengar..."Aku sedih giler..bf aku tinggalkan aku..macamana aku nak hidup tanpa
beliau di sisi" ..............jawapan untuk semua ketenangan yang kamu cari, ade dalam solat. Cubalah...sebab
aku jamin...kamu akan rasa tenang lepas solat. Percayalah~~~

2. REDHA / SIBUKKAN DIRI DENGAN AKTIVITI LAIN
     
Redha dengan ape yang terjadi...percayalah , hidup ini terlalu singkat untuk dibazirkan dengan menangis.. buatlah sesuatu yang berfaedah supaya kamu mendapat manfaat daripadanya.
Kamu ade kucing? tak ada? jadi pegi beli sekarang, ataupun pinjam atau ambil saje kucing sesiapa yang lalu depan rumah kamu. Kenapa aku kata macam ni? sebab aku nak ajar kamu jadi penculik kucing. (=.=")
bukanlah..adehhh..percayalah cakap aku, kucing ni mampu buat kita ketawa/gembira. Siapa yang ade kucing,mesti die tau. Okey , kalau tak nak kucing, buatlah aktiviti yang lain contohnye macam yang aku buat ni...BERBLOG...orang lain selalu cakap yang berblog ni macam orang tak ada life...hahaha, sebenarnye inilah sebahagian daripada kehidupan. Sekurang2nye masa lapang kamu terisi dengan sesuatu benda yang berfaedah...orang yang tak buat ape2 tu baru la kite panggil tak ada life..hahahaha *ehem.

3. MEMBACA
      
Haaaa...ni memang aku suka..sebab apa? sebab aku suka membacalah hahaha *ehem.
Aku suka minat suka minat suka minat dengan komik. Tengok tu berapa kali aku taip suka minat suka minat suka minat..tu maknanye memang aku minat betul2, tak main2 punye minat. hehehe nak lempang aku?
ermmm...membaca ni memang bagus..dapat tambahkan ilmu, dapat tenangkan fikiran, aku memang suka membaca,sebab bila aku fokus membaca sesuatu, aku rasa semua masalah / kesedihan aku hilang.

    
   
antara sedikit komik2 yang aku kumpul...
Tengok tu, hihihi novel pun ada, tapi......aku malas nak ungkit pasal novel2 aku. Eh,bukan komik saje yang kena baca tau, buku ilmiah pun kena baca jugak..ni aku tunjuk gambar komik sebab ini je gambar yang ade hahaha..so, sedih lagi ke?? alahai,sudah2 la tu, tak cantik la kalo nangis. *terasa.*
       Jadi ini saje sedikit yang aku dapat kongsi...kenapa? sebab kalau aku kongsi banyak2, bukan ade orang baca pun hahahaha kan? oh ye, sebelum tu aku nak pesan pasal solat tadi, jangan bile sedih jer baru tau nak solat, sedih ke, happy ke, solat tetap wajib! percayalah, jika kamu sedang sedih mohonlah ketenangan daripada Allah , aku percaya, sedikit sebanyak, kamu pasti akan lebih tenang.
 

1 comment: